Vizitatori

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterAstazi225
mod_vvisit_counterLuna curenta5828
mod_vvisit_counterLuna trecuta5001
mod_vvisit_counterTotal581382

We have: 35 guests, 1 bots online
Ip-ul tau: 54.92.155.160
 , 
Astazi: Sep 24, 2017

Facultatea de Educatie Fizica si Sport Galati

Examene licenta si disertatie

Universitatea „Dunărea de Jos” Galaţi

 

 

FACULTATEA DE EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT

  

În şedinţa Consiliului Facultăţii din data de 27.02. 2017, s-a hotărât ca examenele de finalizarea a studiilor de licenţă şi de masterat să aibă următorul conţinut.

 

 

Examen licenţă: 

Educaţie Fizică şi Sport

Kinetoterapie şi Motricitate Specială

1.     Evaluarea cunoştinţelor fundamentale şi de specialitate    -     oral

2.     Susţinerea lucrării de licenţă      -     oral

 

Examen licenţă: 

Pedagogia Învăţământului Primar şi Preşcolar      

1.       Evaluarea cunoştinţelor fundamentale şi de specialitate    -     scris

2.       Susţinerea lucrării de licenţă      -     oral

 

 

Examen disertaţie: 

Educaţie Fizică şcolară şi management sportiv

 Management Educaţional

1.  Susţinerea lucrării de disertaţie   -    oral

 

Programare finalizare studii  LICENȚĂ - DISERTAȚIE 

Iunie / Iulie 2017 

 

EXAMEN DE LICENŢĂ 

- EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORTIVĂ

-  KINETOTERAPIE ŞI MOTRICITATE SPECIALĂ

- PEDAGOGIA  ÎNVĂȚĂMÂNTULUI  PRIMAR ȘI PREȘCOLAR  

 

EXAMEN DE DISERTAŢIE

-   EDUCAŢIE FIZICĂ ŞCOLARĂ ŞI MANAGEMENT SPORTIV

-  KINETOTERAPIE LA DOMICILIU

-   MANAGEMENT  EDUCAŢIONAL (DPPD) 

PERIOADA: 26.06.2017 – 2.07.2017, SEDIUL FEFS, CORP A

 

 

FINALIZAREA EXAMENULUI DE LICENŢĂ

 EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORTIVĂ

 TEMATICA / Bibliografie

 TEORIA ŞI METODICA EDUCAŢIEI FIZICE ŞI SPORTULUI

1.      Mijloacele de bază şi specifice ale educaţiei fizice şi sportului.

2.      Sistemul EFS în România; subsitemele EFS, Clasificări.

3.      Mişcarea / motricitatea.

4.      Deprinderi motrice.

5.      Calităţi motrice.

6.      Metode de învăţământ.

7.      Programarea / Proiectarea didactică.

8.      Evaluarea în EFS.

9.      Conţinutul lecţiei de educaţie fizică.

 

Bibliografie

Constantin Ploeşteanu, Petronel Moisescu - Teoria educaţiei fizice şi sportului, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 2012.

Raţă G., - Didactica educaţiei fizice şi sportului, Editura Alma Mater, Bacău, 2004.

xxx – Ghid metodologic de aplicare a programei de Educaţie Fizică şi Sport în învăţămntul primar, Bucureşti, 2001.

xxx – Ghid metodologic de aplicare a programei de Educaţie Fizică şi Sport în învăţămntul gimnazial, Bucureşti, 2001.

 

BAZELE TEORETICE ŞI METODICE ALE DISCIPLINELOR GIMNICE

1.     Bazele generale ale mişcărilor, poziţiile şi genurile de mişcări specifice gimnasticii.

2.     Descrierea exerciţiilor în gimnastică.

3.     Exerciţii de dezvoltare fizică generală (exerciţii libere, cu partener, cu obiecte portative, cu partener şi obiecte portative, cu/la aparate).

4.     Exerciţii aplicative (mers, alergare, săritură, căţărare, escaladare, transport de greutăţi, târâre, tracţiune şi împingere, aruncare şi prindere, echilibru).

5.     Exerciţii acrobatice/statice, dinamice (tehnică de execuţie, metode de învăţare).

Bibliografie:

Nanu, L., Curs de gimnastică, Editura Fundaţiei Universitare, „Dunărea de Jos” Galaţi, 2003.

Nanu, L., Metodica predării  gimnasticii, Editura Şoimu, Galaţi, 2007.

Nanu, L., Drăgan, T.M., Manual de gimnastică, GUP., Galaţi, 2010.

Talaghir L,G, Gimnastica. Exerciţii de front, ordine şi formaţii.Lucrări practice, Ed. Valinex, Chişinău, 2009.

  

BAZELE TEORETICE ŞI METODICE ALE ATLETISMULUI

1.     Metodica învăţării exerciţiilor din şcoala alergării.

2.     Metodica învăţării exerciţiilor din şcoala săriturii.

3.     Metodica învăţării exerciţiilor din şcoala aruncării.

4.     Locul exerciţiilor din şcoala atletismului în lecţia de educaţie fizică.

Bibiografie

Claudiu Mereuţă Educaţia Fizică Scolară – abordări metodice - Ed. Valinex, Chişinău, Republica Moldova,  2008.

Claudiu Mereuţă, Atletism – Scoala Alergării, Ed. Valinex, Chişinău, Republica Moldova,  2008.

Claudiu Mereuţă, Atletism – Sărituri, Ed. Valinex, Chişinău, Republica Moldova,  2009.

Claudiu Mereuţă, Atletism – Aruncări, Ed. University Press, Galati. 2010.

  

BAZELE TEORETICE ŞI METODICE ALE JOCURILOR SPORTIVE

(Baschet, Fotbal, Handbal, Volei)

1.     Tehnica  şi tactica.

2.     Metodica predării.

 

Bibliografie :

Ciocoiu, D.L. Baschet / Simplu, Rapid, eficient în 14 lecții, Editura Fundaţiei Universitare “Dunărea de Jos”,  Galaţi, 2003.

Ciocoiu, D.L. Baschet. Identificarea posibilităţilor de mişcare a segmentelor corpului prin abordarea jocului de baschet, Editura Europlus, Galaţi, 2011.

Hânsa , C., Calin, L. Baschet / Tehnica şi tactică, Editura Fundaţiei Universitare “Dunărea de Jos”,  Galaţi, 2004.

Constantin Ploeşteanu. Abordări conceptuale în predarea jocului de fotbal, Editura Europlus, Galaţi, 2010.

Manolache G. Fotbal / Tehnica şi Tactica Jocului de Fotbal, Editura University Press, Galaţi, 2013.

Manolache G.  Fotbal / Lucrări practice, Editura University Press, Galaţi, 2013.

Baştiurea E., Sârbu D., Stan Z., Handbal pas cu pas, Editura Evrika, Brăila, 2001.

Baştiurea E., Handbal.  Curs de bază, Editura Fundaţiei Universitare „Dunărea de Jos”, Galaţi, 2002.

Păcuraru Al. - Volei tehnică şi tactică, Editura Fundaţiei Universitare „Dunărea de Jos” Galaţi, 2002.

Preda, C., Păcuraru Al. – Volei / Bazele teoretice şi metodice, Editura Universităţii „Dunărea de Jos” Galaţi, 2012.

 

FINALIZAREA EXAMENULUI DE LICENTA

 KINETOTERAPIE ŞI MOTRICITATE SPECIALĂ

 

TEMATICA / Bibliografie

 

1.     Deviaţiile, deformaţiile şi deficienţele coloanei vertebrale.

2.      Etiologia deviaţiilor şi deformaţiilor coloanei vertebrale.

3.      Deviaţiile structurale şi nestructurale ale coloanei vertebrale.

4.      Mijloace de prevenire a deficienţelor fizice de atitudine.

5.      Mijloace de tratament în deviaţiile coloanei vertebrale.

6.      Parametrii de bază utilizaţi la alcătuirea programelor de corectare a deficienţelor coloanei vertebrale.

7.      Exerciţiile corective de bază utilizate în recuperarea deficienţelor coloanei vertebrale.

8.      Atitudinile fizice deficiente.

9.      Deviaţiile coloanei vertebrale în plan sagital.

10.                         Deviaţiile coloanei vertebrale în plan frontal.

11.                         Cifozele şi clasificarea lor.

12.                         Scopul exerciţiilor fizice corective în corectarea cifozei dorsale

13.                         Indicaţii metodice specifice programelor de corectare a cifozelor dorsale.

14.                         Lordozele şi clasificarea lor.

15.                         Denumiţi grupele musculare hipertrofiate  şi pe cele hipotonice care favorizează apariţia  lordozei.

16.                         Recomandări metodice în recuperarea lordozei.

17.                         Scoliozele şi clasificarea lor.

18.                         Scopul exerciţiilor fizice corective în corectarea scoliozei.

19.                         Obiectivele programelor de corectare a scoliozelor.

20.                         Indicaţii metodice specifice programelor de corectare a scoliozelor.

 

BIBLIOGRAFIA

·        Albu Adriana, Albu Constantin, Petcu Ioan – Asistenţă în familie a persoanei cu deficienţă funcţională. Tehnici de îngrijire şi manevrare a bolnavului, Colecţia Collegium. Asistenţă socială 2001

·        Baciu, C., (1974) - Programe de gimnastică medicală, Editura Stadion, Bucureşti.

·        Birtolon, Ş., (1978) - Exerciţiul fizic şi coloana vertebrală, Editura Sport -Turism, Bucureşti.

·        Bratu, I., (1977) - Gimnastica pentru prevenirea şi corectarea deficienţelor fizice, Editura Sport -Turism, Bucureşti.

·        Cordun, M., (1999) - Kinetologie medicală, Editura AXA , Bucureşti.

·        Duma, E., (1997) - Deficienţele de dezvoltare fizică, Editura Argonaut, Cluj Napoca.

·        Drăgan Ioan şi colab., - Medicină sportivă, Ed., Medicală, Bucureşti, 2002

·        Haimovici, S., (1974) - Anatomia funcţională şi biomecanica exerciţiilor fizice, Editura Universităţii “ Al. I. Cuza”, Iaşi.

·        Ichim P., Ion Ene M., (2012 – Kinetoprofilaxie, Editura Zigoto, Galați.

·        Maftei, O., (2002) - Elemente de biomecanică, Editura Evrika, Brăila.

·        Marcu V., - Bazele teoretice ale exerciţiilor fizice în kinetoterapie, Ed., Universităţii Oradea, 1995

·        Marcu,V., Dan, M. şi colab., (2007) - Kinetoterapie, Editura Universităţii din Oradea.

·        Marcu, V., Matei, C., (1995) - Normal şi patologic în evoluţia echilibrului uman, Editura Universităţii din Oradea.

·        Mârza, D., (2005) - Kinetoprofilaxie primară: manual pentru studii de masterat în domeniul Cultură fizică şi sport, Editura Tehnopress, Iaşi.

·        Plas, F., Hagron, E., (2001) - Kinetoterapie activă, Editura Polirom, Iaşi.

·        Sbenghe, T., (2002) - Kinesiologie - ştiinţa mişcării, Editura Medicală, Bucureşti.

·        Sbenghe, T., (1999) - Bazele teoretice şi practice ale  kinetoterapiei, Editura Medicală, Bucureşti.

·        Sbenghe, T., (1987) - Kinetoterapie profilactică, terapeutică şi de recuperare, Editura Medicală, Bucureşti.

·        Talaghir L.G, (2011), Educaţia fizică în kinetoterapie / Gimnastica, Ed. Zigotto, Galati, ISBN p. 232

·        Talaghir L.G, (2012), Kinetoterapie. Aplicaţii de gimnastică după traumatisme locomotorii, Editura Zigotto, Galaţi.

·        Talaghir L.,G.,  (2013), Gimnastică/Exerciţii corective pentru deficienţele de postură, Editura Didactică şi Pedagogică, București.

 

 

 

EXAMEN DE LICENŢĂ 

PEDAGOGIA  ÎNVĂŢĂMÂNTULUI  PRIMAR  ŞI  PREŞCOLAR

 

TEMATICĂ   /   BIBLIOGRAFIE proba scrisă

 

  1. Fundamentele pedagogiei

-          Problematica educaţiei contemporane;

-          Factorii formării şi dezvoltării personalităţii: ereditatea, mediul şi educaţia.

-          Componentele/dimensiunile educaţiei: educaţia intelectuală, educaţia moral – civică şi religioasă, educaţia estetică, educaţia profesională, educaţia fizică şi igienico – sanitară. 

-           

  1. Teoria şi metodologia curriculumului

-          Problematica, conceptul şi tipurile de curriculum școlar

-          Componentele curriculumului școlar

-          Transpunerea conţinuturilor în documentele şcolare (plan cadru de învăţământ, programe şcolare, materiale curriculare, manuale şcolare, orarul şcolar).

-          Modalităţi de organizare a conţinuturilor școlare.

-           

  1. Teoria şi metodologia instruirii

-          Procesul de învățământ – abordare sistemică, interacțională și comunicațională;

-          Strategie didactică: sistemul metodelor de învăţământ; formele de organizare ale procesului de învăţământ;

-          Proiectarea activităţii didactice.

-           

  1. Teoria şi metodologia evaluării

-          Evaluarea școlară: definire, forme, funcții;

-          Metode clasice şi alternative utilizate în evaluarea școlară;

-          Testul docimologic; etape de elaborare și aplicare; tipuri de itemi;

-          Aprecierea școlară. Variabilitatea, subiectivitatea şi obiectivitatea evaluării. 

-           

  1. Psihologia educației și psihologia vârstelor

-          Vârstele copilăriei - caracterizare psihologică și recomandări psihopedagogice

a.       Perioada antepreşcolară (copilăria timpurie): caracterizare generală, periodizare, dezvoltarea biofizică, dezvoltarea motricității, dezvoltarea comunicării verbale, învățarea, dezvoltarea intelectuală, dezvoltarea afectiv-emoțională, activitatea ludică, formarea și dezvoltarea personalității și conștiinței de sine în copilăria timpurie.

b.       Perioada preşcolară (copilăria mijlocie): caracterizare generală, periodizare, dezvoltarea biofizică, dezvoltarea motricității și a autonomiei,  dezvoltarea senzorial-perceptivă, dezvoltarea intelectuală și a comunicării verbale, dezvoltarea afectiv-motivațională, activitatea ludică, formarea și dezvoltarea personalității și a imaginii de sine.

c.       Perioada şcolară mică (copilăria mare): caracterizare generală, periodizare, dezvoltarea biofizică, dezvoltarea motricității,  dezvoltarea senzorial-perceptivă, învățarea și dezvoltarea intelectuală, dezvoltarea afectiv-motivațională, formarea și dezvoltarea personalității.

 

  1. Psihologia personalității                                                                              

-          Personalitatea – abordare generală, teoriile personalităţii, factorii devenirii personalităţii, maturizarea psihologică şi socială a personalităţii;

-          Temperament: definiţie, clasificare, portrete temperamentale;

-          Caracter: definiţie,caracterizare generală, structură, rol;

-          Aptitudini: definiţie, caracterizare generală, clasificare, rol.

-          Creativitatea ca dimensiune a personalităţii.

  

Bibliografie: 

 

  1. *** Revista de pedagogie
  2. *** Revista învățămâțului primar
  3. *** Revista învățământului preșcolar
  4. Cerghit, I., Neacşu, I., Pânişoară, I. O., Negreţ, I.(2001) - Prelegeri pedagogice, Editura Polirom, Iaşi;
  5. Cosmovici, A., Psihologie generală, Ed. Polirom, Iaşi, 1996;
  6. Creţu, T., Psihologia vârstelor, Ed. Polirom, Iaşi, 2009;
  7. Cristea, S. (2000) - Dicţionar de termeni pedagogici, E.D.P., Bucureşti;
  8. Golu, P., Psihologia învăţării şi a dezvoltării, Ed. Fundaţiei Humanitas, Bucureşti, 2001;
  9. Ionescu, M., Radu, I. (2001) - Didactica modernă, Ed. Dacia, Cluj-Napoca
  10. Muntean, A., Psihologia dezvoltării umane, Ed. Polirom, Iaşi, 2006;
  11. Nicola, I. (2008) - Tratat de pedagogie şcolară, Ed. Aramis, Bucureşti;
  12. Păun.E., Potolea. D., - Pedagogie. Fundamentări    teoretice    şi   demersuri aplicative, Editura Polirom, 2002.
  13. Radu, I.(coord) (1991) - Introducere in psihologia contemporană, Ed. Sincron, Cluj;
  14. Radu, I.T. (1993) – Evaluarea şcolară, E.D.P., Bucureşti;
  15. Stoica , A., (coord) - Evaluarea    curentă     şi    examenele, Ghid pentru profesori, SNEE,  2001;
  16. Şchiopu, U., Verza, E., Psihologia vârstelor. Ciclurile vieţii, E.D.P., Bucureşti, 1995;
  17. Vrabie, D., Ştir, C., Psihologia educaţiei, Ed. Fundaţiei Universitare „Dunărea de Jos”, Galaţi, 2004;
  18. Vrăşmaş, E., Educaţia copilului preşcolar, Ed. Pro Humanitate, Bucureşti, 1999.
  19. Zlate, M., Introducere în psihologie, Ed. Polirom, Iaşi, 2000;

 

Ultima actualizare (Vineri, 17 Martie 2017 13:04)